Stash! – интервю с Om Unit (Великобритания)

Интервюта — От на декември 15, 2011 в 11:20

Jim Coles, по-известен като Om Unit, живее и твори в Лондон, Великобритания. Скромен, забавен и изключително дружелюбен, а отгоре на всичко прави и страхотна музика! Така бихме го описали в едно изречение.

–––––––––––––-

Със творене на музика Coles започва да се занимава през 1994 г., а с диджействане по клубове – четири години по-късно (през 1998 г.), под псевдонима 2Tall. Споделя ни, че чак преди около 3 или 4 години, когато решава, че вече има какво да предложи на слушателите, започва наистина сериозно да прави музика.

omunit4

Какво можем да кажем за музиката му? Каквото и да кажем, няма да е достатъчно. В нея със сигурност има по нещо за всекиго, a за хора като нас има дори по много! Всеки от траковете му притежава онази странна способност да те прехвърли на друго, чуждо място, намиращо се извън пределите на планетата ни. С няколко думи – музиката му е космическа!

Някои от синтезаторите, които използва звучат сякаш сме се върнали назад в миналото, но сме взели със себе си звуци от бъдещето. Перкусионните инструменти, които той използва в музиката си, винаги намират своето място във футуристичната атмосфера и държат ръката на слушателя по време на цялото пътуване. Други думи смятаме са излишни, поне докато не се запознаете сами с музиката на Om Unit.

Stash!: Музиката ти има специфично звучене, присъстващо дори в „live-beat-making“-изпълненията ти като 2Tall в миналото, на какво се дължи това? Какви са влиянията, които можем да открием в траковете ти?

Om Unit: Не съм сигурен, че мога да отговоря на този въпрос… Всеки слуша музиката по различен начин и чува различни неща. Предполагам, че се опитвам да правя музика, която притежава свойството да създава нещо като пространство, от което хората да се чувстват някаква част. Вдъхновяват ме най-различни неща от ежедневието – идеи, както и звуци, които искам да пресъздам.

St!: Споменахме правене на музика на живо. В миналото си го правил, защо не продължаваш и сега? Какво те накара да спреш?

OU: Правех неща на живо с грамофони, MPC и други машини през 2006 г., но постоянно се опитвах да правя все по-технични неща, вместо да се концентрирам върху самата музика. Интересно беше за гледане, само ако знаеш какво всъщност става на сцената, но за мен лично самата музика страдаше, нещо й липсваше и хората не го възприемаха толкова добре.

St!: Тази година беше избран да участваш в Red Bull Music Academy (RBMA). Можеш ли да ни разкажеш нещо повече за преживяването си там?

OU: В началото ми беше трудно да съм сред толкова много хора, които се занимават със същото като мен, сякаш отново се озовах в училище. Осъзнах, че дори правех някои от нещата, които правех и в училище – седях в дъното на стаята и така нататък. Цялото RBMA преживяване е много лично преживяване, както и възможност да научиш ужасно много.

St!: Успя ли да създадеш нещо с някого от другите участници? Знаем, че колаборацията е една от главните идеи зад цялата Академия. Можеш ли да ни кажеш за кого от участниците трябва да си отваряме очите и ушите в бъдеще?

OU
: За Disco Nutter, разбира се! Също и за Jeet Zitar! С двамата направихме много приятен трак по време на Академията. Работих и със Signor Mako, можете да чуете трака ни на неговата SoundCloud страницата. Също така има и няколко други песни, които са в процес на писане и може би някой ден ще завърша. Имаше толкова много талантливи хора там, че би ми било трудно да назова някого по-специално. Но много се впечатлих от Canblaster, работи ужасно бързо!

Om-Unit10-690x461

St!: ‘The Corridor’, ‘Timps’, ‘Transport’… всичко звучат много различно, но в същото време имат нещо общо помежду си. Как подхождаш към направата на EP например?

OU: Правя траковете на групи, като зад всяка група стои някаква идея. Ако можех да се съсредоточавам за по-дълго време, сигурно щях вече да съм направил албум, но постоянно експериментирам. Просто правя неща и се връщам към тях по някое време, ако чувствам, че има нещо специално в тях.

St!: Сега, след като излезе новото ти EP ‘Transport’, какво да очакваме от теб?

OU: Ами… още музика! През следващата година предстои да излезе 7-инчова плоча през лейбъла All City. На нея ще има два ремикса, които направих. Еединият е за Daedelus, а другият – за  Om’mas Keith от Sa-Ra.

St!: Мислил ли си да направиш цял албум?

OU: Работя по такъв, да.

omunitlores-1317-690x460

St!: Доста често диджействаш извън Англия, къде смяташ, че приемат най-добре музиката ти?

OU: Досега най-добре посрещат музиката ми в Утрехт, Нидерландия. Сякаш усещаха от къде идва музиката ми и се чувствах като у дома си.

St!: Имаш собствен лейбъл, Cosmic Bridge. Разкажи ни малко повече за него. Как решаваш кое да издадеш през лейбъла си и кое да бъде издавано от други лейбъли?


OU: Cosmic Bridge
е начин, чрез който да издавам музика на мои приятели, музика, която харесвам много, както и колаборации с други хора. Всичко започна с проекта ми с Kromestar. Ще има още издания с него, той е страшно продуктивен и има ужасно много музика в архивите си. Собствената си музика издавам през друг лейбъл – Civil.

St!: По аналоговата техника или по софтуера си падаш повече? Коя е любимата ти „машинария“?

OU: И двете харесвам. Напоследък любимата ми машинка в студиото е TG33 FM-синтезаторът.

S!: Как изглежда домашното ти студио? Смяташ ли, че мястото, където правиш музика е обвързано с вдъхновението, което получаваш и звука, който създаваш?

OU: Предполагам, че е интересно за тези, които са по-запознати със самия мен и по-скучно за останалите. Атмосферата, в която човек работи винаги ще се отразява на звука му. Моето студио се намира на доста тихо местенце над няколко магазина в Южен Лондон. Не е нищо особено, но е много удобно. Най-важното е да можеш да се концентрираш на такова място. Всеки се нуждае от различни условия, за да е максимално вдъхновен.

OM-UNIT-12-690x431
St!: Преподавал си музика в младежки център. Кое беше най-трудното в работата ти?

OU: Осем години се занимавах с преподаване, сега се изхранвам само с музика. Доста трудно беше да работя с тинейджъри. Бих казал, че само един на всеки десет наистина се интересуваше от музика. Останалите просто идваха, защото правителството плащаше разходите за това или пък харесваха рап и можеха да рапират малко.

Доста от тях бяха с риск да бъдат изгонени от училище, а други вече бяха го напуснали принудително. Правителството на Великобритания наливаше доста пари в опит да държи младежите настрана от улицата, но в повечето случаи това не решаваше проблемите, а забавяше тяхната проява. Когато намалиха инвестициите в публичния сектор и затвориха младежките центрове, започнаха бунтовете, за които сигурно сте чували.

St!: Ами хубавата страна на тази работа?

OU: Най-хубавото беше, когато виждах, че един от тези младежи наистина иска да се занимава с музика. Беше рядкост и наистина се наслаждавах на моментите, в които попадах на такъв тинейджър!

St!: Мечтаят ли роботите за електроовце?

OU: Попитайте някой андроид след 20 години, след като ви донесе суши.

St!: Докато сме на темата за „електроовцете“, разкажи ни повече за твоя „Phillip D. Kick“ проект. Как реши да се занимаваш с него и защо избра това име?

OU: Бях се опитвал неведнъж да смесвам фуутуърк с джънгъл класики и се замислих дали няма да е добра идея да направя няколко версии на класически джънгъл парчета във фуутуърк стил. Цялото това нещо беше по-скоро диджей умение, който да помогне при смесването на стиловете по време на сет. Пък и беше добър начин да се поупражнявам и да ги пусна за безплатно сваляне, хаха.

Реших да е анонимно, защото не исках името ми веднага да бъде свързано с фуутуърка. А и не исках да ме бият старите джънгъл типове заради това, че съм ремиксирал траковете им. Но вече проектът е зад гърба ми, преминавам нататък и няма защо да крия, че зад името стоя аз.

OM_UNIT_CIVIL_MUSIC_BY_JONANGELO_MOLINARI_2000_5-690x461

St!: Имаше разнороден отзвук на трите издания, именно заради замесените джънгъл класики. Как реагираха феновете на джук музиката към тях?

OU: Реагираха направо страхотно! Получих предложения да издавам за Ghettotech records и да пускам рамо до рамо със Spinn и Rashaad в Лондон! Но това не съм аз, това не е моята музика, а беше просто за забавление, така че отказах на предложенията.

St!: Какво би посъветвал новоизлюпените музиканти? Особено тези, които са от малка държава като нашата.

OU:
Музикалният пазар е изключително пренаситен, просто защото всеки може да прави музика. НЕ СЕ опитвайте да копирате това, което е популярно в момента, защото винаги ще се измъчвате да следвате вълната. Въпреки изкушението да станете хит за един ден отделете ГОДИНИ, през които да работите по звука си, учете колкото се може повече през цялото време, положете поне 10000 часа усилена работа върху музиката си. Четете книги, гледайте филми, ходете на изложби, потопете се колкото можете повече в самото изкуство. Аз например намирам най-много вдъхновение в геометрията!

St!: Благодарим ти за страхотното и изчерпателно интервю, продължавай да правиш невероятна музика! Има ли още нещо, което би искал да споделиш с нас?

OU: Животът е кратък, така че поемайте рискове и се напъвайте повече. След всичко, което направим през живота си, се превръщаме просто в прах, така че направете нещо, което да споделите със света и с което да се гордеете. Отърсете се от съмненията и тревогите, които ви казват, че не можете да изживеете живота си като творец. Те са само илюзии, които ви пречат да узреете като личност във всяко едно отношение.

OM-UNIT-3-690x431

Повече за Om Unit ще намерите на:

Оfficial sitewww.omunit.com
Twitterhttps://twitter.com/om_unit
Facebookhttp://www.facebook.com/omunit
Soundcloudhttp://soundcloud.com/omunit

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 мнения

  1. admin казва:

    Fixed.

  2. Ivan казва:

    juke

Оставете мнение


Nice Theme

Nice Theme
WordPress Themes